طراحی لوگو
هرگز کپی برابر با اصل نیست !
روشهای طراحی لوگو
معمولا طراحی لوگو به سه روش زیر و حالتهای گوناگون قابل طراحی است. که هر کدام نیز دارای تعاریف و مثالهای مشخص میباشند.
در طراحی لوگوی تصویری معمولا اشکال و آیکون ها، وظیفه اصلی انتقال پیام بصری به مخاطب را دارند. طراحی لوگوی تصویری که بعضا پیکتوگرام نیز نامیده میشود اصولا سبکی از طراحی لوگو است که بر مبنای فرم وشکل گرافیکی طراحی میگردد. از معروفترین لوگو های تصویری میتوان به لوگو اپل، لوگو توییتر، لوگو مرسدس بنز، لوگو فایر فاکس، لوگو المپیک، لوگو شل و ده ها لوگوی تصویری دیگر اشاره کرد که هر کدام در زمینه فعالیت خود بسیار مطرح میباشند.
معمولا طراحی لوگو تصویری در سه حالت طراحی میشود.
1- طراحی لوگو تصویری بر اساس ارتباط مستقیم با نام برند: در این حالت از طراحی تلاش میشود تا لوگو تصویری بر اساس نام برند طراحی گردد، به طور مثال اگر نام برند اپل میباشد و زمینه فعالیت برند تکنولوژی است، تلاش میشود تا لوگوی تصویری بر اساس نام برند و بدون توجه زیاد به زمینه فعالیت آن طراحی شود. لازم به ذکر است که احتمالا موارد متعددی در بریف ارسالی از جانب مشتری به طراح گنجانده شده ولی بارزترین در خواست برند تمرکز برروی طراحی نشانه بر اساس نام برند میباشد.
2-طراحی لوگو تصویری بر اساس ارتباط مفهومی با نوع فعالیت برند:در طراحی لوگو تصویری بر اساس فعالیت برند، تمرکز طراح بر روی نوع فعالیت برند میباشد به طور مثال شرکتی را در نظر بگیرید که فعال در زمینه هوا نوردی است مانند شرکت لوفتانزا، همانطور که ملاحظه می نمایید برند تمامی تلاش خود را جهت القای حس پرواز به کار برده است و در طراحی لوگو تصویری از درنای اوراسیایی استفاده شده همانطور که قبلا هم اشاره شد ممکن است موارد متعددی نیز در بریف برند وجود داشته باشد ولی تمرکز برند بر روی پرواز است.
3-طراحی لوگو تصویری بدون ارتباط با ساختارهای مفهومی و مستقیم (لوگو انتزاعی):در این حالت از طراحی تلاش میشود تا لوگوی تصویری بدون اصرار بر مفاهیم و ارتباط با نام برند یا زمینه فعالیت برند طراحی گردد مانند لوگوی نایک یا لوگوی پپسی یا آدیداس و برعکس دیگر لوگوها که روی مفهوم خاصی تمرکز میکنند، اجازه میدهد مخاطب برداشت شخصی خود را داشته باشد و اصطلاحا دست مخاطب را برای برداشت از مفاهیم گوناگون باز میگذارد و لوگوهای انتزاعی بعضا به تدریج در گذر زمان معرف موضوع خواهند شد.
در طراحی لوگوی نوشتاری حروف و کلمات وظیفه انتقال پیام برند به مخاطب را دارند. طراحی لوگو نوشتاری ممکن است لوگو تایپ یا وردمارک هم خوانده شود. طراحی لوگوی نوشتاری اصولا حالتی از طراحی لوگو است که بر مبنای نوشته یا ادغام حروف طراحی میگردد. از معروفترین لوگوهای نوشتاری میتوان به لوگوتایپ کوکاکولا، لوگوتایپ سونی، لوگوتایپ سامسونگ، لوگوتایپ گوگل و ده ها لوگو تایپ و نشانه نوشتاری اشاره کرد که هر کدام از این لوگوتایپ ها مگا برندهایی در سطح جهانی هستند.
معمولا طراحی لوگو نوشتاری در سه حالت طراحی میشود.
1 – لوگو تایپ 2 – مونوگرام 3 – حرف اول که در زیر به جزئیات آنها خواهیم پرداخت.
طراحی لوگو نوشتاری با ساختار لوگوتایپ:
در طراحی لوگوتایپ معمولا تمرکز بر روی نام کامل برند است و نوشته کامل به عنوان نشانه نوشتاری طراحی میگردد مانند لوگوتایپ برند کوکا کولا، لوگوتایپ نوکیا، لوگوتایپ گوگل و …
طراحی لوگو نوشتاری با ساختار مونوگرام:
یکی دیگر از انواع لوگو های نوشتاری مونوگرام میباشد. اصولا تمرکز مونوگرام ها بر روی حروف اول کلمات میباشد و به جای استفاده از تمام کلمات نام تجاری به یک یا چند حرف اول آن بسنده می گردد مانند طراحی مونوگرام کیا موتورز، مونوگرام فولکس واگن، مونوگرام پلی استیشن، مونوگرام لوی ویتون، مونوگرام HP، مونوگرام CNN، مونوگرام H&M و ده ها و صدها مونوگرام دیگر.
طراحی لوگو نوشتاری با ساختار حرف اول:
طراحی لوگو نوشتاری بر اساس حرف اول یکی از محبوب ترین انواع نشانه نوشتاری میباشد، در این نوع از طراحی تمرکز کامل بر حرف اول برند میباشد گرچه معمولا نوشته کامل به صورت لوگو تایپ در کنار حرف اول دیده میشود ولی تمرکز اصلی بر روی حرف اول نام تجاری یا برند است مانند لوگو مک دونالد، لوگو لکسوس، لوگو سوزوکی، لوگو شنل، لوگو فیسبوک و ده ها نشانه نوشتاری متمرکز بروی حرف اول دیگر.
طراحی لوگو ترکیبی در اصل تلفیقی بین لوگو نوشتاری و لوگو تصویری است که میتوان از،
1- لوگو نوشتاری
بر اساس طراحی لوگو تصویری بر اساس ارتباط مستقیم، طراحی لوگو تصویری بر اساس ارتباط مفهومی، طراحی لوگو تصویری بدون ارتباط با ساختارهای مفهومی و مستقیم یا
2- لوگو تصویری
بر اساس طراحی لوگو نوشتاری با ساختار لوگوتایپ، طراحی نشانه نوشتاری با ساختار مونوگرام، طراحی نشانه نوشتاری با ساختارحرف اول نیز بهره جست.
تعرفه طراحی لوگو
در استودیو ۴۲، هزینه طراحی لوگو در قالب ۹ پکیج تعریف شده است. شما می توانید برای سفارش طراحی لوگو از طریق فرم سفارش اقدام نمایید.
پکیج های حمایتی از کسب و کار های کوچک
پکیج برنزی
- طراحی ۱ کانسپت لوگو
- 1 ویرایش طرح
پکیج نقره ای
- طراحی ۲ کانسپت لوگو
- 1 ویرایش طرح
پکیج طلایی
- طراحی ۳ کانسپت لوگو
- 2 ویرایش طرح
پکیج های مناسب شرکت ها و موسسات
پکیج برنزی
- طراحی ۲ کانسپت لوگو
- طراحی ۱ کانسپت لوگوتایپ
- رعایت نسبت طلایی
- جلسه بریف و تحلیل استراتژی برند
پکیج نقره ای
- طراحی ۳ کانسپت لوگو
- طراحی ۲ کانسپت لوگوتایپ
- رعایت نسبت طلایی
- جلسه بریف و تحلیل استراتژی برند
پکیج طلایی
- طراحی ۴ کانسپت لوگو
- طراحی ۳ کانسپت لوگوتایپ
- رعایت نسبت طلایی
- جلسه بریف و تحلیل استراتژی برند
پکیج های مناسب خلق برند
پکیج برنزی
- طراحی ۳ کانسپت لوگو
- طراحی ۲ کانسپت لوگوتایپ
- رعایت نسبت طلایی
- کتابچه pdf هویت بصری برند
- جلسه بریف و تحلیل استراتژی برند
- طراحی پترن و بافت برند
- طراحی ست اداری
- لوگو موشن
پکیج نقره ای
- طراحی ۴ کانسپت لوگو
- طراحی ۳ کانسپت لوگوتایپ
- رعایت نسبت طلایی
- کتابچه pdf هویت بصری برند
- جلسه بریف و تحلیل استراتژی برند
- طراحی پترن و بافت برند
- طراحی ست اداری
- لوگو موشن
پکیج طلایی
- طراحی لوگوتایپ زبان دوم
- تدوین شعار تبلیغاتی برند
- برند بوک چاپی
نمونه طراحی لوگو
طراحی لوگو اختصاصی کلید خاص، متفاوت و قدرتمند بودن برند شماست
سفارش طراحی لوگو
شما میتوانید از طریق فرم بریف اقدام به ثبت سفارش نمایید
در هر مرحله میتوانید توضیحاتی درباره کسب وکار خود ثبت نمایید یا خالی رها کنید بعد از ثبت اطلاعات با شما تماس خواهیم گرفت.
۱. جلسه بریف و تحلیل استراتژی برند
۲. طراحی کانسپت های اولیه
۳. انجام اصلاحات کارفرما
۴. تحویل نهایی و پرداخت
فرم بریف
تمرکز یک بریف در درجهی اول بر روی اهداف تجاری پروژهی طراحی، میباشد. قرار نیست در بریف به جزئیات ابعاد زیباییشناسی طراحی پرداخته شود. بریف به شما (مشتری) کمک میکند تا پیش از آغاز پروژه، به طور دقیق بدانید چه میخواهید.برای اینکه کمک بیشتری برای اخذ ایده اولیه در اختیار داشته باشید ،با دقت در انتخاب طراح گرافیک و نوشتن یک بریف خوب میتوانید کیفیت و مطابقت طراحی با نیازهای خود را تضمین نمایید.
استودیو طراحی ۴۲
ما بـــرند را یک موجود زنـــده میدانیــــم و مـــاموریت ما در استودیو۴۲ ،آفرینش جایگاه، توسعه و حفاظت از برندهایی است که ارزش ذاتی بالایی دارند و در عصر بمباران تبلیغاتی برندهای بزرگ، نیاز به تبلیغات، بازاریابی و برندسازی هوشمندانه تری دارند. هدف ما ایجاد کسب کار آنلاین به یک تجربه لذتبخش برای شما است. اطمینان داریم با هنر کار تیمی و قدرت تیم حرفه ای ما، می توانیم به رویاهای شما رنگ واقعیت ببخشیم.
درخواست مشاوره
برای دریافت مشاوره، مشخصات و راههای ارتباطی خود را وارد کنید،در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.
در هر قدم کنار شما هستیم
تماس از طریق پورتال مشتریان، گفتگوی
آنلاین و تماس تلفنی امکان پذیر است.
- 05 68 459 0911
- 84 34 23 54 051
خراسان رضوی، شهرستان خواف، خیابان خواجه یار